Stichting NESST

NEW ENTREPRENEURIAL STUDENT SOCIETY TWENTE

Een broedplaats voor studenten en young professionals die hun passie willen volgen en hun leven in eigen handen willen nemen. Tijdens ons halfjarig programma wijzen we onze deelnemers de weg van ideevorming tot een uitgewerkte business case en pitch voor investeerders. Dit alles gebeurt onder begeleiding van ervaren ondernemers uit de regio, onze mentoren. Ons genootschap is een warm nest waar studenten, mentoren en alumni samenkomen om te groeien en bij te dragen aan een betere toekomst.

Visie

Wij streven ernaar het ondernemende karakter van studenten en young professionals te ontwaken.

Waarom?

Wij zijn van mening dat ondernemerschap een uitstekende manier is om jezelf te ontwikkelen als een verantwoordelijk, vaardig en autonoom persoon. Ondernemerschap draagt in die zin bij aan eudaimonia, oftewel het goede leven. Dit willen wij graag toegankelijk maken voor mede-studenten.

Naast persoonlijke ontwikkeling, is de ontwikkeling van de maatschappij ook belangrijk. Ondernemers zijn vaak innovatief, hun nieuwe producten en diensten dragen bij aan een verhoogd welzijn van onze maatschappij. Door begeleiding en kennis te bieden willen wij dit mogelijk maken.

Nieuwe producten en diensten verhogen niet alleen de welzijn, de startups genereren ook bedrijvigheid waarbij ze afhankelijk zijn van mensen. Zo stimuleren zij de economie en kunnen ze voor nieuwe banen
zorgen.

Missie

Het tot stand brengen van een collectief waarin onze leden hun ondernemersvaardigheden kunnen ontwikkelen en waarin ons bestuur haar talenten kan ontplooien. Samen creƫren wij de ondernemers van morgen.

Hoe?

Door de oprichting van ten minste 8 nieuwe startups per seizoen te faciliteren. Dit doen we door thema avonden te organiseren met onderwerpen die voor beginnende startups een goede basis vormen.

Door er zeker van te zijn dat onze bestuursleden de mogelijkheid krijgen zich professioneel te ontwikkelen. De Raad van Toezicht kan hierbij helpen, vanuit eigen ervaringen of door trainingen te regelen.

Door onze stichting uit te laten groeien tot een ontmoetingsplaats voor mensen met een ondernemende geest.

Zou je willen bijdragen aan de missie van Stichting NESST in de vorm van sponsoring of partnerschap? We gaan graag met je in gesprek. Stuur een email naar info@stichtingnesst.nl en een van onze bestuursleden neemt contact met je op.