Programma van NESST

Het programma van NESST heeft plek voor zo'n 15 deelnemers per keer. In ongeveer 5 maanden wordt er in wekelijkse meetings een thema rondom ondernemerschap besproken, waar vaak een professional uit het veld komt om te spreken of een workshop te geven. Het programma is opgedeeld in vier fases. Ben je benieuwd wat deze fases inhouden? Lees dan vooral verder!

Voor wie?

Het programma van NESST is voor studenten of young professionals die ondernemer willen worden, of graag meer willen weten over ondernemerschap. Heb je al een idee voor je bedrijf, of juist helemaal niet? Je kunt in beide gevallen bij ons terecht.

Wanneer?

Het programma wordt tweejaarlijks aangeboden. Een seizoen begint in februari en duurt tot juni, het andere seizoen begint in september en eindigt in januari.

Fase I - Ideation

In de eerste fase worden er groepjes gevormd als dat nodig is, brainstormsessies gehouden en ideeën worden gekozen om gedurende het programma uit te werken.

Fase III - Strategy

In fase 3 wordt dit bedrijfsmodel in praktijk gebracht. Er zal aandacht zijn voor marketing en finance en ook zullen de Kamer van Koophandel, een accountant en een bank worden uitgenodigd voor het geven van korte workshops.

Fase II - Business Model

In fase 2 wordt het Business Model Canvas geïntroduceerd en uitgewerkt. Er wordt onder andere nagedacht over de waardeprositie en klantsegmenten. Aan de hand van deze methode ontstaat er een bedrijfsmodel.

Fase IV - Perfect Your Pitch

In fase 4 wordt de deelnemers geleerd hoe ze hun idee kunnen verkopen door middel van een pitch. Het programma zal eindigen met een pitch-wedstrijd voor een jury van echte investeerders.

Interesse?

Heb je een vraag over het programma van NESST, of wil je jezelf opgeven voor het volgende seizoen? Stuur ons, geheel vrijblijvend, een berichtje.

Laat ons weten waarom je geïnteresseerd bent. Heb je vragen? Stel ze dan ook hier.