Stage of afstuderen bij Stichting NESST

Stichting Nesst organiseert elk half jaar een honoursprogramma over ondernemerschap voor studenten en young professionals. In een half jaar tijd leer je als deelnemer hier alles over ondernemerschap en begin je meteen een eigen startup. Tijdens het programma werken onze deelnemers van ideation naar de eerste investeringsronde toe, en word je begeleid door ervaren en succesvolle ondernemers uit de buurt, onze mentoren. Onze stichting is volop in ontwikkeling en we zijn daarom op zoek naar enthousiaste studenten die via een stage of afstudeeropdracht kunnen meehelpen aan de groei van NESST.

Dus ben jij student aan het HBO of WO en zoek je een afstudeeropdracht of een stage waarin jij meer leert over de start-up wereld en tegelijkertijd kan bijdragen aan de groei van Stichting NESST? Dat kan! Hier vind je drie vacatures voor afstudeerprojecten die wij al hebben uitgewerkt. Uiteraard is er hier ruimte voor jouw eigen inbreng. Mochten deze drie vacatures niet aansluiten bij jouw interesses of bij de inhoud van jouw studie neem dan contact met ons op, samen kunnen we kijken hoe we de perfecte stage of afstudeeropdracht kunnen vormgeven.

De ervaring van Emma

"Voor mijn scriptie deed ik onderzoek naar corporate branding in start-ups. De samenwerking met NESST gaf mij de kans om mijn academische onderzoek te benaderen vanuit de praktijk."

"Voor mijn scriptie deed ik onderzoek naar corporate branding in start-ups. Dit gaf mij de kans om mijn academische onderzoek te benaderen vanuit de praktijk."

Openstaande vacatures

Growth Strategy

Onze stichting wil graag nieuwe vestigingen oprichten in andere steden zodat er een landelijk netwerk ontstaat van vestigingen die studenten en young professionals in aanraking laat komen met ondernemerschap. Onderzoek naar uitbreiding van het NESST-concept en een aansluitende gefundeerde strategie hiervoor ontbreken vooralsnog. Jij onderzoekt welke locaties interessant zijn, ontwikkelt een groeistrategie en zorgt dat deze correct wordt geïmplementeerd.

Afstudeeropdracht Nesst Growth Strategy

Start-up Ecosystems

Onze stichting wil zich graag positioneren binnen het bestaande startup ecosysteem in de regio. Hiervoor is het van belang dat we goed in kaart hebben welke partijen hierin een rol spelen, zodat we op strategisch niveau kunnen nadenken over allianties met mogelijke partners, onderdelen waarop we willen excelleren en competitief voordeel kunnen halen, en hoe we de markt het beste kunnen bedienen – en dat is precies wat jouw onderzoek zal laten blijken.

Afstudeeropdracht Nesst Startup Ecosystemen

Internationalization

Ons programma wordt op dit moment nog in het Nederlands aangeboden. Graag bieden wij een afstudeerder de kans om een haalbaarheidsonderzoek te doen naar het aanbieden van ons programma in het Engels. Vanuit jouw onderzoek werk je toe naar een plan om onze stichting en programma te laten aansluiten bij de trend van internationalisering, kijk je of dit haalbaar is voor onze stichting en hoe dit het best geïmplementeerd zou kunnen worden.

Afstudeeropdracht Nesst Internationalization